کارآفرینان باید هنگام انتخاب بهترین استراتژی سئو سایت SEO برای استفاده در کمپین های بازاریابی آنلاین خود،زیرک باشند. اول استراتژی ای که انتخاب میکنید باید خاص صنعت باشد. شما باید به مشتریانی دسترسی پیدا کنید که بیشتر و راحتر کشف می شوند. مشتریان را می توان بسته به نوع جمعیت و انواع محصولات مورد استفاده طبقه بندی کرد. داشتن کمپینی که ارزشی به مجموعِ کمپین های بازاریابی تان اضافه نمی کند، بی فایده است.
ابزارهای سئو زیادی وجود دارند که می توانند در کمپین های سئو SEO استفاده شوند. برخی از آنها نسخه هایی رایگان هستند در حالی که برخی دیگر پریمیوم(premium) هستند. شما باید ابزاری را انتخاب کنید که نیازهای کسب و کارتان را با دقت زیادی برآورده می کند. از خودتان بپرسید که این ابزار در ارزیابی موفقیتِ کمپین های دیجیتال مارکتینگ موثر خواهد بود؟
استفاده از کمپینی که عملکرد مورد نظر شما را دنبال نمی کند، بی معنی است. شما باید بدانید که کدام استراتژی ها خوب کار می کنند و کدام یک جواب نمی دهند تا بتوانید بهترین راه پیش رو را دنبال کنید.
اکثر ابزارهای سئو SEO همیشه یک دوره ی آزمایشی رایگان را به شما خواهند داد. این به شما کمک می کند تا کارایی ابزار را در اجرای کمپین های آنلاین خود ارزیابی کنید. به این شکل شما می توانید بفهمید که آیا آن ابزار برای استفاده آسان است یا پیچیده. مهمترین چیز این است که برای وقت و پولی که میگذارید ارزش بدست آورید. ابزارهای رایگان خوب هستند مخصوصا اگر شما کمپین های بسیار بزرگی را اجرا نمی کنید. آنها می توانند به راحتی به کسب و کارهای کوچک و متوسط خدمت کنند.
استراتژی ای که انتخاب میکنید نیز بستگی به تعداد کمپین هایی که در همان زمان اجرا میکنید، دارد. برخی از استراتژی ها به شما این امکان را می دهد تا چندین کمپین را همزمان اجرا کنید. بر اساس تعداد کمپین هایی که در آن مشارکت می کنید، یک استراتژی را انتخاب کنید. اکثر بازاریابان مایلند در چندین کمپین شرکت کنند تا میزان دسترسی شان را گسترش دهند. تنوع امری کلیدی است، چراکه شما قادر خواهید بود تا به چندین مشتری دسترسی داشته باشید. هرچه تعداد مشتریان باشد، موفقیت بیشتر خواهد بود، پس ، بی معنی است که میلیون ها نفر بازدیدکننده ای را جذب کنید که نمی توانید آنها را به سود تبدیل کنید. موفقیت هر کمپین بازاریابی اینترنتی، باید نسبت به میزان فروش تحقق یافته،( که از ابتکار استراتژی نشات گرفته) ، ارزیابی شود.
همانطور که می بینید، باید از تکنیک های سئو SEO استفاده کنید تا ترافیک و نمایش سایت در جستجوی کلمات کلیدی را به طور قابل توجهی افزایش دهید. بنابراین، این امر می تواند یک بازی هوشمندانه برای استفاده از تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر موثر، برای افزایش سریع ترافیک وب سایت شما باشد.
سرعت نمایش وب سایت و تمام صفحات تان را در تمام دستگاه ها بالا ببرید
یک سایت آهسته نه تنها برای کاربر نهایی، بلکه برای سئو SEO نیز بد است، بنابراین ما بعضی از راه های مهم که می توانید به وسیله آنها، سرعت لود شدن وب سایت را بالا ببرید، به اشتراک می گذاریم:
- اسکریپت های خارجی و تمام اطلاعات غیر ضروری را روی وب سایت تان کاهش دهید.
- عکس هایی که استفاده میکنید را مناسب اینترنت کنید.( internet friendly)
- از یک شبکه انتقال محتوا استفاده کنید. ( CDN)
- برای سایت خود ssl تهیه کنید تا بروی HTTPS بالا بیاید.
- فایل های JS و CSS را بهینه سازی و از کش ها استفاده کنید.
- یک صفحه AMP بسازید.
.
یک وب سایت Responsive ایجاد کنید
یک وب سایت Responsive که وبسایت تان را قادر می سازد تا با اندازه هر صفحه ای سازگار شود، می تواند بر روی گوشی، دسکتاپ یا یک لپتاب قابل مشاهده باشد. همچنین برای به روز رسانی های گوگل مانند « Mobile first index » مفید خواهد بود.
در زیر برخی از مزایای استفاده از یک وب سایت Responsive را به اشتراک می گذاریم:
- افزایش ترافیک از طریق کاربران موبایل
- هزینه پایین تر و تقویت وب سایت
- به راحتی به هر اندازه صفحه ای قابل تنظیم است.
- باعث بهبود تلاش های سئو SEO شما می شود.
- سایت های Responsive ، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.
.
از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید
کلمات کلیدی طولانی می توانند برای استراتژی سئو SEO شما، بسیار سودآور باشند.
دلایل زیادی برای اشاره به کلید واژه های طولانی وجود دارد که در زیر تعدادی از آنها ذکر شده اند:
- رقابت کمتر
- نسبت به کلمات کلیدی متداول، کلمات کلیدی طولانی تر، رتبه بهتری کسب می کند.( rank)
- کاربر از یک محصول یا خدمت مطلع می شود
.
محتوایی منحصر به فرد و با کیفیت بالا ایجاد کنید
به تولید محتوا بیشتر اهمیت بدهید. محتوای منحصر به فرد و با کیفیت باید جنبه ی کلیدی هر استراتژی سئو سایت SEO باشد. یک محتوای منحصر به فرد، بدون خطا و دارای محتوایی قوی، ایجاد کنید و از طریق ارائه محتوا، بازدیدکننده یا مشتری خود را تحت تاثیر قرار دهید. موتور جستجو (گوگل) می خواهد سه جنبه محتوا را ببیند:
- کیفیت
- مرتبط بودن
- خاص بودن
.
ساخت بک لینک : حفظ کیفیت در ذهن بجای تعداد
در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت گفتیم که تنها بر ایجاد بک لینک های با کیفیت و مرتبط با بازاریابی محتوایی تمرکز کنید که به افزایش رتبه وب سایت و ترافیک در موتور جستجو کمک کند.
وبسایت خود را به https تغییر دهید
از «http» به «https» بروید تا ارتباطات، اطلاعات و جزئیات دیگر در وب سایت خود را ایمن کنید.چراکه Google، yahoo و تمام موتورهای جستجو، وب سایتهای ایمن را ترجیه می دهند.
.
گوگل پادشاه است، اما یاهو و بینگ را فراموش نکنید
فکر نکنید که فقط گوگل موتور جستجوگر سئو SEO شماست. مشتریان بیشتری را با استفاده از موتورهای جستجوگر دیگر مانند یاهو، بینگ و غیره برای به دست آوردن رتبه بندی بالای جستجوگرهای اینترنتی وب سایت تان ، جذب کنید.
.
حضور قوی ای در سایت های رسانه های اجتماعی داشته باشید
به اشتراک گذاری محتوای مفید و آموزنده در رسانه های اجتماعی کمک خواهد کرد تا توجه کاربران به وب سایت افزایش یابد، که در نهایت احتمال پیروزی در کیفیت لینک ها را افزایش می دهد.
.
به روزرسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی
محتوای وب موجود خود را به منظور افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت تان، اصلاح کنید.
تجربه کاربری، نکته مورد اهمیت جدید در سئو SEO است
تجربه مشتری را با ارائه پشتیبانی کامل افزایش دهید و رتبه بندی جستجوگرهای خود را بالا ببرید.
یک وب سایت مناسب گوشی بسازید
.
گوگل آن دسته از وب سایتی را می پسندد که مناسب گوشی بوده و کاربر را با یک تجربه دلپذیر همراه می سازند. امروز عصر گوشی های هوشمند است و برای دسترسی به یک سایت ، کاربران منتظر بالا آمدن یک کامپیوتر نمی مانند، آنها بلافاصله سعی می کنند لینک را در مرورگر تلفن همراه خود باز کنند. بنابراین، وب سایت شما باید دارای یک صفحه نمایش تلفن همراه باشد و گشت و گذار در سابت باید راحت باشد.
.
ایجاد محتوایی که ارزشمند باشد
وقتی که ما در مورد ترافیک وب سایت صحبت می کنیم، لینک بیلدینگ بسیار مهم است. هرچه بیشتر بک لینک های ورودی خوب از طریق
رپورتاژ آگهی برای وب سایت خود بفرستید، احتمال حضور در رتبه های بالاتر در نتایج جستجو بیشتر می شود. ابزارهایی وجود دارند که با کمک آنها می توانید محتوای ارزشمند پیوند را تهیه کنید. شما باید مطالب خود را تازه و به روز شده نگه دارید. اگر کیفیت محتوای شما خوب باشد، مردم به طور خودکار وب سایت شما را لینک می کنند و این باعث افزایش ترافیک وب سایت تان خواهد شد.
.