- 6510
- ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۴:۴۲
- 595 بازدید
آشنایی با بازاریابی ایمیلی : به طور ساده و خلاصه بازاریابی فرآیندی است که پیش از تولید کالا و خدمات آغاز می شود و تا پس از فروش ادامه می یابد مرحله ی اول این فرآیند تحقیقات بازار و مشخص کردن بازار هدف است و مرحله ی نهایی آن فروش کالا و دریافت بازخورد از مشتری در مورد کالا است. پس همانطور که ملاحظه می فرمایید چیزی به نام بازاریابی ایمیلی وجود ندارد بلکه بهتر است[…]
آشنایی با بازاریابی ایمیلی : به طور ساده و خلاصه بازاریابی فرآیندی است که پیش از تولید کالا و خدمات آغاز می شود و تا پس از فروش ادامه می یابد مرحله ی اول این فرآیند تحقیقات بازار و مشخص کردن بازار هدف است و مرحله ی نهایی آن فروش کالا و دریافت بازخورد از مشتری در مورد کالا است.
پس همانطور که ملاحظه می فرمایید چیزی به نام بازاریابی ایمیلی وجود ندارد بلکه بهتر است بگوییم با روش های استفاده از ایمیل به عنوان ابزاری برای ترویج محصول و کسب بازخورد مواجهیم.باکوک. در این نوشتار کوتاه قصد داریم نکاتی برای استفاده ی بهینه از ایمیل جهت معرفی , ترویج محصول و کسب بازخورد مطرح کنیم :
مشتریان خود را بشناسید :
بسیاری از افراد اقدام به ارسال ایمیل های تبلیغاتی یا به اصطلاح خودشان بازاریابی ایمیلی می کنند بی آنکه بدانند ایمیلشان به دست چه کسی می رسد. بارها دیده شده که یک کسب و کار اینترنتی برای معرفی محصول خود ایمیلی به افراد دیگر ارسال کرده اما دریغ از یک خرید. علت این مسئله این است که فرستنده ی ایمیل هیچ شناختی از مشتریان خود , نیازها و خواسته های آن ها ندارد. بیشتر کسب و کارها در ایمیل خود محصولی را معرفی می کنند که مشتریان بالقوه هیچ نیازی به آن ندارند. بنابراین شناخت مشتریان یکی از پایه های اصلی موفقیت در ترویج محصولات از طریق ایمیل است.
برای موفقیت در تبلیغات و ترویج ایمیلی باید دقیقا بدانید که مشتری شما کیست , چگونه فکر می کند , چه علایقی دارد , چه شغلی دارد , چند ساله است , سبک زندگی او چیست و … همانگونه که می بینید معرفی موفق محصولات از طریق ایمیل , پیش از انجام هر کاری , نیازمند تحقیقات گسترده و کسب اطلاعات است. بنابراین ارسال بی هدف ایمیل های فراوان , آب در هاون کوبیدن است.
ارسال ایمیل های انبوه ممنوع است :
بسیاری از مدعیان بازاریابی ایمیلی می گویند که با استفاده از فلان نرم افزار اقدام به ارسال ایمیل به تمام مشتریان بالقوه ی خود کنید. انجام این کار مانند این است که یک دارو را برای هرنوع بیماری ای تجویز کنیم و انتظار داشته باشیم که همان یک دارو همه ی بیماری ها را شفا دهد. ایمیل های موفقیت آمیز تنها زمانی ارسال خواهند شد که شما با شناختی که از مشتریان خود دارید برای هر مشتری ایمیل اختصاصی بفرستید.
مسلما یک مشتری مذکر احساسات و خواسته های متفاوتی نسبت به یک مشتری مونث دارد پس چرا یک ایمیل را برای همه ی مشتریان بالقوه می فرستید؟ ممکن است بگویید که انجام چنین کاری بسیار وقت گیر است و نمی توان برای هزاران نفر ایمیل اختصاصی فرستاد. در پاسخ می گوییم که قرار نیست برای هزاران نفر ایمیل بفرستید بلکه تنها برای تعدادی از مشتریان , که نیازها و خواسته های آنان را کاملا شناخته اید , ایمیل تبلیغاتی می فرستید. به هرحال داشتن ده مشتری بالفعل بهتر از داشتن هزاران نفر از کسانی است که از شما محصولی نمی خرند و ارسال ایمیل های موثر با توان ایجاد درآمد بهتر از ارسال ایمیل های بی هدف با درآمد صفر یا منفی است.
تنها دریافت ایمیل کاربر کافی نیست :
گاهی اوقات برخی از وب مسترها صفحه ای طراحی می کنند و در آن فایلی را برای دانلود قرار می دهند که کاربر می تواند با وارد کردن ایمیل خود آن فایل را دانلود کند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می پندارند که با دریافت ایمیل کاربر همه چیز تمام است و می توانند به راحتی محصولات خود را به او بفروشند! صاحبان کسب و کار اینترنتی از این نکته غافلند که کاربر با وارد کردن ایمیل خود تنها برای داشتن یک محصول ابراز علاقه کرده است و این اصلا بدین معنی نیست که کاربر ضرورتا به آن محصول نیاز دارد.
حتی گاهی اوقات دیده شده که کاربر برای دریافت محصول الف , ایمیل خود را وارد کرده ولی صاحب کسب و کار پیشنهادهایی کاملا متفاوت و متضاد با محصول الف به او داده است. مثلا فردی برای دریافت یک محصول روانشناسی کودک , ابراز تمایل کرده اما شما به او محصولی در مورد روانشناسی شغلی پیشنهاد می دهید. مسلم است که این کاربر چنین محصولی را از شما نخواهد خرید و حتی ممکن است ایمیل شما را به هرزنامه منتقل کند. پس دریافت ایمیل فقط راهی برای ایجاد ارتباط دو سویه می گشاید و شما باید از این راه گشوده شده با خردمندی بهره ببرید.
+ کلیک نمایید و عضو تلگرام جذاب ترین ها شوید